Kashgar

24 september 2013 - Kashi(Kaxgar), China

Hoera er is een jarig! Gisteravond om 12 uur nog een biertje gedronken en kadootjes uitgedeeld om de verjaardag van Jim te vieren. Vanmorgen om 9 uur ontbijt terwijl het nog donker was. Ze rekenen hier in Beijjing Time, twee uur later dan over de grens. De Oeigoeren rekenen ook nog in hun eigen tijd, twee uur vroeger.

Behalve het stof, is het leuk om in Kashgar rond te lopen. De stad is grotendeels islamitisch, in het restaurant was geen bier te krijgen. Veel winkels hebben opschriften in het Arabisch en Chinees en er wordt veel Oeigoers gesproken. Kashgar is de stad van de elektrische scooters, ze hebben de fietsen geheel verdrongen. Er zijn zelfs speciale paden voor de scooters aangelegd. Vervolgens rijden ze alsnog overal. De oude stad is op zijn Chinees gerestaureerd, betonnen frames met daarop de rijk versierde voorkanten. Leuk is dat alles wel ter plekke wordt gemaakt: muziekinstrumenten, potten en pannen, petten en hoeden. Alles is hier ook weer te koop, kruiden, groenten en fruit. Ze hebben ook verschillende soorten lekker brood,oa met komijn.

1. Laila:
    24 september 2013
    Hoi allemaal! Van harte gefeliciteerd (met) Jim!! ;) Had al berichtje op Facebook gezet, maar geen idee of hij dat leest. Wel bijzonder zo in China al?!?! BEn nu druk aan het werk, maar ga straks de nieuwste reisverhalen lezen, ik ben erg benieuwd! Veel plezier met de verjaardag en mooie avonturen weer!! Groetxx Laila aan iedereen!
  2. Be Lensink:
    24 september 2013
    Jim, volgens mijn geheugen heb je al eens eerder een verjaardag in China gevierd. Desalniettemin van harte. We spellen jullie verslagen en die van Harry en Sandra en genieten mee. Ik ga nog even FaceTime proberen. Het zal nu bij jullie tegen 11 uur lopen. Als we jullie niet treffen: welterusten