Wandeling naar Sankhu

13 oktober 2013 - Sankhu, Nepal

Vandaag geen mooie zonsopgang want het is bewolkt. We gaan een wandeling maken naar Sankhu, een dal verder dan gisteren. Aan het ontbijt krijgen we nog nuttige tips hoe we vanuit Sankhu verder kunnen lopen en weer naar boven klimmen naar Telkot, en daar de bus nemen. Het is alleen niet duidelijk of de bus wel gaat ivm het festival. Het begin van de wandeling is een rustig stuk door het bos, we komen bijna niemand tegen. Als we verder dalen lopen we tussen rijst, graan en groentevelden, hier komen we ook weer mensen tegen. Veel groepen die aan het kaarten zijn of voor ons onduidelijke spellen. Het schijnt ook of met het festival te maken te hebben dat er een dag gegokt wordt.

Dan begint het te regenen, Jim wil doorlopen en ik wil het liefst omkeren. Na een lekker kopje thee lopen we toch verder, hoewel het toch aardig doorregent. In Sankkhu zijn gelukkig paraplu's te koop. Het is een mooi Newari stijl stadje zonder souvenirshops wat bijdraagt aan de uitstraling. We vinden met hulp van de ipad het juiste weggetje door de rijstvelden. Vervolgens vinden we met behulp van wat monniken??  Het pad omhoog door het bos. Ik ben blij dat ik m'n bergschoenen aan heb want er moet steil door het bos omhooggeklommen worden. Zo bereiken we de bushalte in Telkot, waar we de Engelsen uit het hotel zitten uit te puffen.

Er gaat zelfs een bus, dus zitten we hier na een lekkere warme douche te luieren. Het weer doet ondertussen wel erg Nederlands aan, het is niet meer opgehouden met regenen. Goede voorbereiding op de terugreis