Het reisgezelschap splitst op

10 oktober 2013 - Kathmandu, Nepal

We gaan onze medereizigers verlaten, voor mij na ruim 5 weken en voor Jim na bijna 2 maanden. Harry en Sandra blijven nog in Kathmandu en gaan dan via Chitwan naar India. Jeroen gaat met zijn nieuwe reisgenoot nog een trekking maken in Langtang en gaat daarna ook naar India. Het afscheidsontbijt is in de Pumpernickel bakery, we gaan steeds uitgebreider ontbijten aangezien hier allemaal lekkere dingen te krijgen zijn zoals yoghurt met vers fruit en muesli. Na wat souvenirshopping, aangezien mijn werktas bijna versleten is, had ik een goede reden om een nieuwe te kopen, brengt Madan ons met zijn taxibusje naar Nagarkot. Het is slechts 30 km buiten Kathmandu, maar het is een smalle weg met heel veel haarspeldbochten dus we doen er zeker anderhalf uur over.
We logeren in Eco home, een heel mooi hotelletje en met veel smaak ingericht. Hier gaan Jim en ik nog een paar dagen relaxen en wandelen. Jim vond namelijk Kathmandu echt iets te druk, te veel getoeter de hele dag en te veel luchtvervuiling. Hier is het lekker rustig.