Dagje Samarkand

6 september 2013 - Samarkand, Oezbekistan

Vandaag een rondje gelopen langs de mooiste blauwe tegelmozaiken van Samarkand. De variatie met slechts een paar kleuren, donkerblauw, lichtblauw, blauwgroen en oker is indrukwekkend. Belachelijk veel foto's gemaakt van alle patronen. Om bij de antieke graftombes te komen, liepen we over de moderne begraafplaats. Het is absoluut trend om een soort gegraveerde foto op je graf te zetten.

De Oezbeken zijn vriendelijk, niet heel opdringerig. En er is duidelijke wederzijdse foto belangstelling. Vooral Harry wordt heel vaak gevraagd te poseren met een Oezbeek. Ze zijn namelijk niet zo lang en de reus uit Holland is een geliefd foto object. Wij fotograferen ook graag de kleurrijk aangeklede vrouwen en kinderen in de schooluniformen, voor meisjes met twee giga witte strikken.

Vanavond nog een kleine stadswandeling gemaakt, vrijdagavond in Samarkand bestaat vooral uit fonteinen met lichtorgels, luidsprekermuziek, en iets suikerspinachtigs

1. Laila:
    15 september 2013
    Hoi Jim en Marianne, bij toeval kwam ik er achter dat ik berichten krijg via mijn gmail, maar ze belanden in 'Reclame'. Was me nog nooit opgevallen dat er ergens een tabje reclame was. Nou ja, beter laat dan nooit :) Maar erg leuk om jullie belevenissen te lezen en de foto's te zien. Mooie reis met interessante ontmoetingen. Veel mooie avonturen gewenst, take care! Groeten, ook aan Jeroen, Harry en Sandra, Laila