Hoe het allemaal begon

17 augustus 2013 - Amsterdam, Nederland

fotorestaurant

Begin 2012 kregen we een mail van Jeroen die begon als volgt:  Zoals jullie vaag -of misschien zelfs beter- weten ben ik van plan om met eigen vervoer op reis te gaan naar de Himalaya's. De reden tot deze reis is dat ik de Himalaya's en de volkeren en landen die daar liggen indrukwekkend en boeiend vind. Ook de temperatuurs- en weersomstandigheden zijn er 'OK' (niet te heet, niet te koud, niet te nat) etc. De mail  eindigde met een oproep om met hem mee te reizen!.

Deze mail kreeg  een  vervolg in een aantal gezellige bijeenkomsten; met eten en drank en uiteindelijk een steeds vaster reisplan.

Het is uiteindelijk een complex plan geworden. De twee auto's vertrekken uit Nederland en Jim ontmoet Jeroen in Istanbul. Vervolgens gaan ze een paar dagen later samen met Harry en Sandra verder reizen. Ik ontmoet iedereen in Bukhara, we reizen dan met twee auto's en vijf personen verder naar Kathmandu, waar Jim en ik terugvliegen. De autobezitters gaan door naar India en verschepen de auto"s terug naar Nederland