Terugreis

14 oktober 2013 - Dubai, Verenigde Arabische Emiraten

Het is de laatste dag, we krijgen met veel moeite alles in onze koffers gepropt. Het is maar goed dat Jim nog wat kleren in de auto van Jeroen heeft achtergelaten anders hadden alle souvenirs niet mee terug. Het blijft de hele dag regenen. Dit heeft -denk ik- alles te maken met de grote cycloon die de oostkust van India heeft getroffen. Achteraf horen we dat het nog twee dagen is blijven regenen in Nepal.

We vliegen via Dubai terug naar Amsterdam. Ondanks alle negatieve internetverhalen over het vliegveld in Kathmandu; het schijnt er vaak een totale chaos te zijn, is het op het moment dat wij terugvliegen geen enkel probleem. Het is 's avonds laat en heel rustig enmeteen  duidelijk waar we heen moeten. Het vliegtuig is lekker leeg, waardoor ik lekker kon liggen. Voor het eerst in mijn leven geslapen in een vliegtuig.

Dubai is een groot modern vliegveld, met bijbehorend rpijsniveau voor het ontbijt. Het stuk naar Amsterdam gaan we met het grootste passagiersvliegtuig ter wereld een airbus; twee verdiepingen en erpassen bijna 500 passagiers in. Het is tevens het meest luxe vliegtuig waar ik in gezeten heb. Eigen tv tje met alles. Het meest geweldige; er zit een camera op de staart, op de neus en onder het vliegtuig. Je kunt de beelden via de TV bekijken.  s'Middags landen we zonder problemen op Schiphol waar het voor het goede herfstgevoel natuurlijk regent.